چاپ فرم های قابل قرائت در شرکت چاپ پرداد

شرکت چاپ پرداد با سالها سابقه بی وقفه در چاپ سازمانی و چاپ اداری، در زمینه چاپ فرم های قابل قرائت موفقیت های بسیاری کسب کرده است. به طوری که بسیاری از فرم های استاندارد قابل قرائت را در تعداد انبوه و با بهترین کیفیت به چاپ می رساند.

شما از هر سازمان و یا اداره ای با هر تعداد چاپ فرم های قابل قرائت می توانید با شرکت چاپ پرداد تماس گرفته و چاپ فرم های قابل قرائت خود را با اطمینان از کیفیت کار و زمان تحویل فوری، به شرکت ما بسپارید. شرکت چاپ پرداد با افتخار در خدمت هم میهنان عزیز بوده و تلاش خود را برای ارائه بهترین کار به شما به کار می گیرد. پیش از هر کاری بهتر است با فرم های قابل قرائت و انواع آنها آشنا شوید. در ادامه می خواهیم به طور جامع درباره چاپ فرم های قابل قرائت صحبت کنیم.

فرم های قابل قرائت در شرکت چاپ پرداد

فرم های قابل قرائت – چاپ فرم های قابل قرائت

پرسشنامه‌ها، پاسخنامه های امتحانات، فرم‌های رای‌گیری، فرم های نظرسنجی، فرم های جمع آوری اطلاعات وسیع و کارت‌های ضمانت انواع مختلفی از فرم‌های مورد استفاده برای جمع‌آوری انواع مختلف اطلاعات هستند و متناسب با هر یک از آنها اقدام به چاپ فرم قابل قرائت نمود. فرم های قابل قرائت شامل جزئیات زیر می باشند:

یک فرم همیشه تعدادی از زمینه‌ها را دارد. هر زمینه‌ای ممکن است فقط شامل نوع خاصی از اطلاعات باشد. مثلا  نام، نام خانوادگی و … میباشد. همچنین شامل قسمت تاریخ می باشد که باید به درستی تکمیل شود.

زمانی فرم های قابل قرائت مورد استفاده قرار می‌گیرند که اطلاعات باید از تعداد زیادی از پاسخ دهندگان جمع‌آوری شوند.

جمع‌آوری اطلاعات دستی فرآیندی طولانی و خسته‌کننده است که در آن اشتباهات بسیار زیادی صورت می گیرد که برخی از این اشتباهات تقریبا اجتناب‌ناپذیر هستند. چاپ فرم‌های قابل قرائت ماشینی برای خودکار کردن این فرآیند به کار می‌رود.

پردازش خودکار اشکال مراحل زیر را شامل می شود:

  • ایجاد برنامه پردازش شکل برای خواندن اشکال. برای این کار ایجاد یک الگو و مشخص کردن زمینه‌هایی برای شناسایی آنها فراهم می شود.
  • پیدا کردن تصاویر بر اساس فرم اسکن شده اولیه
  • پردازش تصاویر فرم  برای تشخیص تصاویر و تایید داده‌های استخراج‌شده از فرم های قابل قرائت
  • صدور داده‌های استخراج‌شده به یک سیستم اطلاعات خارجی.

پردازش خودکار فرم‌های قابل قرائت به صورت خودکار و در فرم‌های خاص ، کارآمدتر است.

ماشین فرم های قابل قرائت – چاپ فرم های قابل قرائت

برای برداشت اطلاعات از اینگونه فرم ها، یک برنامه پردازش فرم باید موارد زیر را انجام دهد:
–      تعیین محل عناصر فرم
–      جداسازی محتویات فیلد از زمینه، متن مارک، پس زمینه، متن توضیحی و غیره
ماشین فرم های قابل قرائت این برنامه را قادر می سازد تا این وظایف را انجام دهد. برای اینکه اولین وظیفه با موفقیت انجام شود، فرم ها باید با الگوی  یکسان اعم از شکل یا یک الگو خاص پردازش شوند، یعنی محل تمام عناصر فرم باید در تمام اشکال مشابه یک نوع باشد. برای انجام وظیفه دوم فرم ها باید با در نظر گرفتن ورودی خودکار طراحی شوند، به طوری که برنامه به راحتی می تواند بین داده های تشخیص داده شده و عناصر شکل غیر قابل تشخیص مانند مرزهای موجود در زمینه، برچسب گذاری متن ، پس زمینه، و یا متن توضیحی، تمایز قائل شود.

چاپ فرم های قابل قرائت

روش‌های تکمیل اشکال فرم – چاپ فرم های قابل قرائت

در شرکت چاپ پرداد اشکال در چاپ فرم های قابل قرائت با استفاده از چاپگرهای لیزری با وضوح کمتر از ۳۰۰ dpi  به چاپ می‌رسند. این اشکال ممکن است در یکی از روش‌های زیر تکمیل شود:
–       با دست
–       با استفاده از یک چاپگر ماتریس نقطه‌ای
–       با استفاده از ماشین‌ تحریر
–       با استفاده از ترکیبی از موارد بالا
 

عناصر شکل‌های ماشینی – چاپ فرم های قابل قرائت

عناصر در چاپ فرم های قابل قرائت ممکن است به اشکال متفاوتی چاپ شوند. از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·       متن در چاپ فرم های قابل قرائت

متن یک عنصر از یک فرم قابل قرائت برای ماشین است که حاوی متن توصیفی است و شامل عنوان، نام حوزه، توضیحات و غیره می باشد.

·       فیلد ورودی در چاپ فرم های قابل قرائت

یک فیلد ورودی، در واقع  یک عنصر از یک فرم قابل قرائت برای ماشین است که در آن متن توسط فردی که فرم را تکمیل می‌کند، وارد می‌شود. برای تسهیل ورود متن، فیلدهای ورودی ممکن است حاوی علامت ‌گذاری با متن به خصوصی باشند. فیلد ورودی معمولا با متنی همراه است که ماهیت داده‌ ها را توضیح می‌دهد.

فرم قابل قرائت در چاپخانه پرداد

 

انواع علامت ‌گذاری متن در جدول زیر فهرست شده ‌اند:

 

فرم های قابل قرائت پرداد

·       علامت گذاری فیلدها در چاپ فرم های قابل قرائت

علامت فیلد یک علامت عنصری در چاپ فرم قابل قرائت است. معمولا به شکل مربع است که جعبه چک یا چک باکس نامیده می شود. علامت در آن باید توسط فردی که فرم را تکمیل می کند ایجاد شود.
یک فیلد علامت گذاری شده معمولا با یک متن همراه است که استفاده از علامت را توضیح می دهد.

فرم های قابل قرائت

اشکال احتمالی حوزه های علامت گذاری شده ممکن است به شکل خط زیرین، دایره و یا مربع باشند که در جدول زیر نشان داده شده اند.

فرم های قابل قرائت

اشکال دیگر نیز ممکن است در چاپ فرم های قابل قرائت به کار روند. از جمله می توان به اشکال چند ضلعی‌ها، بیضی و غیره اشاره کرد.

·       گروه چک مارک ها در چاپ فرم های قابل قرائت

گروه چک مارک عنصری از یک فرم قابل قرائت برای ماشین است که چندین چک مارک  را که تنها باید مورد بررسی قرار گیرد، به هم پیوند می‌دهد. گروه‌های چک مارک معمولا با متن توضیحی که ماهیت انتخاب را توضیح می‌دهد، همراه است.

فرمهای قابل قرائت

·       علامت مرجع در چاپ فرم های قابل قرائت

علامت مرجع، عنصری از یک فرم قابل قرائت برای ماشین است که برای تسهیل تطبیق شکل تصاویر با الگوها و تعیین جهت گیری اشکال در طول پردازش خودکار استفاده می‌شود.

قبل از اینکه برنامه بتواند محتوای فرم را تشخیص دهد، باید با قالب خود تطبیق داده شود. تمامی اشکال موجود در فرم قابل قرائت توسط ماشین، باید با یک الگو مطابقت داشته باشند، یعنی مکان همه عناصر فرم باید دقیقا یک‌سان باشد. این برنامه تلاش خواهد کرد تا با تکیه ‌بر تعداد و مکان، علامت‌های مرجع روی فرم را با قالب آن مطابقت دهد. اگر برنامه بتواند علامت‌های مرجع روی فرم را با علامت‌های مرجع بر روی الگو مطابقت دهد، دقیقا می تواند به دنبال حوزه‌هایی باشد که حاوی اطلاعاتی هستند که باید شناخته شوند. علامت‌های مرجع استاندارد در جدول زیر فهرست شده‌اند:

فرمهای قابل قرائت

برای دستیابی به بهترین نتایج شناسایی، توصیه می‌شود که علامت‌های مرجع استاندارد در چاپ فرم قابل قرائت لحاظ شوند. در برخی موارد می توان جدا کننده هایی مانند متن توضیحی یا بارکد را به عنوان علامت‌های مرجع مورد استفاده قرار داد. با این حال در چاپ فرم های قابل قرائت، علامت‌های مرجع استاندارد قابل‌ اعتمادتر هستند و همیشه باید اولویت انتخاب با آنها باشد.

·       خط جدا کننده در چاپ فرم های قابل قرائت

خط جدا کننده یک عنصر از یک فرم قابل قرائت می باشد که  در شکل یک قاب عمودی به صورت افقی یا عمودی است. این خط برای تقسیم اشکال به چند بخش منطقی استفاده می‌شود.

·       شناسه فرم در چاپ فرم های قابل قرائت

یک شناسه فرم در واقع یک عنصر از یک فرم قابل قرائت است که برای انتخاب الگوی مناسب استفاده می‌شود و اگر چندین الگو دارای همان ترتیب علامت‌های مرجع باشند، ما از بارکدها به عنوان شناسه‌های فرم استفاده می‌کنیم. بارکد مجموعه‌ای از خطوط عمودی سیاه و سفید است که برای رمزگذاری اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بارکد قابل قرائت در پرداد

·       تصویر در چاپ فرم های قابل قرائت

یک تصویر یک عنصر از یک فرم قابل قرائت می باشد که نباید شناخته شود و باید به عنوان یک فایل تصویر چاپ شود. به عنوان مثال، بخشی از فرم که باید یک تمبر یا امضای در آن قرار داده شود یک تصویر است.

·       جدول در چاپ فرم های قابل قرائت

جدول شامل ستون هایی با عناصر هم نوع است. جدول می تواند حاوی یک خط با سرآیندهای ستونی باشد. ستون های جدول در چاپ فرم های قابل قرائت می توانند عناصر زیر را داشته باشند:

  • متن
  • زمینه ورود
  • تاریخ
  • عدد
  • علامت گذاری
     

سفارش چاپ

سفارش در شرکت چاپ پرداد به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی انجام میشود. شما می تواند با تماس با هر یک از شماره های زیر، سفارش خود را به صورت تلفنی ثبت کنید:

  • 071-32305860
  • 071-32305529
  • 071-32303723
  • 071-32359521
  • 071-32300428
  • 09173048381

همچنین می توانید به آدرس شیراز، خیابان ملاصدرا، ابتدای هدایت، ساختمان 310، طبقه3 ، شرکت چاپ پرداد مراجعه کرده و سفارشات خود را به صورت حضوری ثبت کنید. در صورتی که سفارش خود را از شهر دیگری انجام می دهید می توانید به ادرس سایت ما مراجعه کرده و سفارشات خود را ثبت کنید.

تماس